Wie zijn wij?

ONZE KLANTEN ZEGGEN

Mieke Wits, directeur Christelijke Montessorischool De Abeel
“Al meer dan 5 jaar filosofeert Marianne bij ons op school met groepen kinderen uit de onder-, midden- en bovenbouw. Er wordt nagedacht over verschillende filosofische en burgerschap thema’s. Daarnaast leren de kinderen zelf filosofische vragen te bedenken. Wekelijks stuurt zij een korte, zeer lezenswaardige weergave van de lessen voor onze website en jaarlijks een bijdrage voor de verslagen (rapporten) van de kinderen. Hierdoor worden indirect ook de ouders betrokken. De kinderen leren redeneren, kritisch nadenken en zijn daarnaast erg enthousiast over het filosoferen.”

Martine Blijdorp, projectleider kinderbestuur van Museum Boijmans van Beuningen
“In het Boijmans Kinderbestuur krijgen we vragen van medewerkers van Museum Boijmans van Beuningen voor advies over een bepaald thema. Het is heel fijn dat Linda ons hierbij helpt: door het filosoferen met haar komen we bij de kern van de vraag en bij wat de kinderbestuursleden er echt van vinden. Zo komen we via filosofische gesprekken en de leuke werkvormen die Linda hiervoor bedenkt tot een origineel en helpend advies.

Wat erg fijn is, is dat Linda ervoor kan zorgen dat de meningen, adviezen en uitspraken echt uit de kinderen komen, en geen gewenste antwoorden zijn. Door de verschillende, motiverende werkvormen houden de kinderen hun aandacht ook vast bij het thema en wordt er hard gewerkt op een middag! Linda denkt aan wat de kinderen nodig hebben en heeft alle geduld met ze. Tegelijk houdt ze het doel goed in de gaten en kan ze de kinderen daar naartoe laten werken. Ze kan erg goed levelen met kinderen en kinderen zien haar als gelijke wat een vereiste is als je echt de mening en/of adviezen van kinderen wilt.”

Over workshops
“Heerlijk om te doen. Alles is open!”
“Het was een fijne cursus! Bedankt, de tijd vloog voorbij door de ontspannen sfeer en nieuwe gedachten.”
“Zeer enthousiasmerend! Mede door de uitnodigende structuur & methodiek van de workshop.”
“Fijne workshop, vooral de goede interactie met mede-cursisten.”

Via Facebook
“Tijdens de workshop met als gesprekleidster Marianne ben ik gestimuleerd om een soort van wat ik zou noemen “vrijblijvend te peinzen”. Het valt nog niet mee om de bijbehorende gedachten goed onder woorden te brengen…
In het Socratisch Gesprek wordt je er bewust van dat je door eigen ervaringen vaak denkt de “waarheid” in pacht te hebben, maar dat dit natuurlijk helemaal niet zo is! Fijn was ook dat de opbouw, structuur en gesprekregels van het Socratisch Gesprek aan de orde kwamen, wat een goede leidraad geeft.”

Gijs, bovenbouw leerling groep 8 
“Het debat was erg leuk. We dachten na over de voors en tegens van een stelling en namen het daarna tegen elkaar op. Wel moeilijk om tijdens het debatteren ergens waar je het zelf eigenlijk níet mee eens bent, ineens te moeten verdedigen!”

Anne, Ikram, Sharentely, Joshua, Timesrie, Monika, Cartier, Büsra A, Büsra K, Joanne en Tariq, Leerlingen klas 1 & 2, praktijkschool 
“Waar hebben wij onze certificaten nou eigenlijk aan verdiend?” Ik vroeg of ze dat zelf konden vertellen: wat hebben we hier de afgelopen weken gedaan? “Praten / een heleboel vragen stellen / samen dingen doen / dingen ontdekken / plezier hebben.”

Scroll to Top